Kräftfiske

Vi har fått möjlighet till att göra något jätteroligt. Vi har fiskat kräftor! Varken jag eller Julia äter kräftor men att fiska dem var ändå en fantastiskt rolig upplevelse. Vi var hos Pelle och Carita i Brandbo och de bjöd inte bara på kräftfiske och kräftskiva utan även på en underbart väder och ett lika soligt omhändertagande.



                       

Vi fick ca 7 kg kräftor . Superfina med stora klor..
De kokades sedan i lag av salt, öl, socker, dill .






Här kommer en bild på de fantastiska kräftorna som nog är extra goda eftersom de vuxit upp just i Brandbosjöarna..tror jag..






Kommentarer
Postat av: Lena

WoW! Det ser verkligen ut som ett fantastiskt äventyr! Härliga bilder, åh vad jag blir sugen på kräftor!

Kram!

2009-08-17 @ 00:57:34
URL: http://lenaikyoto.blogg.se/
Postat av: Annie

Vad härligt det ser ut! Och jag håller med om att kräftorna bör ha varit extra goda efter att ha vuxit i det vattnet. Nu äter ju inte heller jag kräftor, men ändå... Kram!

2009-08-23 @ 23:36:41
URL: http://annie-paperworks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0