Hemskt

Vilken otäck morgon det har varit. Overklig.  På nyheterna i morse rapporterades det om ett mord utanför Fagersta,.Jag ringde direkt till Pelle, min morbror som bor där och skrämmande nog var det den man jag tyckte stämde in på tidningarnas beskrivning som blivit skjuten. Det är Pelles närmaste granne. Inte nog med det, det var Pelle och en annan granne som var först på plats och fick larma på hjälp. Så fruktansvärt. Och i den idyllen. Ofattbart.
Men det räcker inte..
Strax efter att detta hänt så avlider morfar. Allt på en gång.
Hur Pelle klarade av detta i natt det begriper jag bara inte. Sånt här händer inte.
Och så ofattbart att morfar är borta.   De lever i ett kaos nu, Pelle och Carita, med sorg över morfar och allt som det för med sig, tidningarna som knackar på dörren, poliser som letar spår och så vårbruket på åkrarna som måste göras. Nu.

Ibland är livet verkligen en prövning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0