Många bollar i luften

...är en klyscha jag avskyr. Dels är den uttjatad och dels tror jag mer och mer på att hjärnan inte mår bra av den stressen att hela tiden flippa mellan hundra olika detaljer med en ständig känsla av att ha glömt något.
Alltså var gårdagen ingen drömtillvaro med andra ord. Den såg ut så här:

Havrekakor, vita strumpor(Eric), vitt linne(Julia), kaffefilter, vita tights(Julia) kantorn (musik till dopet) Travellink(Majas flygbiljett) Apoteket (Maja snorig) klipptid (Julia och samma dag!) matsäck (Julia) matpengar(Julia igen, dubbla föreställningar på Lucia) tofflor(Eric, vore sååå bra om han hade här i skolan..)  presentpapper, BLÖJOR (slut, slut slut!)
avboka tid på sjukhuset åt Maja(HUR kan man ha telefontid 8-8.30?) cupcakes, ordna pallar, extra stolar. vika tvätt, tvätta, laga middag(sorry Eric, ingen trerätters idag!)

Det ska bli skönt när alla luciaföreställningar är över, är fortfarande ett tärnljus kort. Eric påstår att han ska ha det?? Vad blir det för stjärngosse av det?  I morgon ska jag få skörda och se Julia som skolans lucia , nyklippt med vita strumpor, linne och tights och förhoppningsvis mätt!

Paris here I come! 8 dagar kvar. Jag ska göra minimalt och dricka god champagne och bara umgås med min man, gud så trevligt!





Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter som en typisk decemberdag för en förälder med 3 barn...

Det är inte hela världen om några bollar hamnar på marken.

Kram från Lena som gärna hade velat se Julia som Lucia, men jag hoppas på bilder!

2008-12-12 @ 06:59:35
URL: http://lenaikyoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0