Barcelona

I helgen var vi i Barcelona och hade det mysigt. Lennart och Monica bjöd på hela kalaset. Vi tackar och bockar för en storslagen resa med fint hotell, god mat, kulturpoäng, lugn och ro och..framför allt, trevligt sällskap!

image49




Kulturpoängen plockade vi på Miró muséet. De andra betade av fler museer och kyrkor. Stefan och jag gick mest runt och tittade på folk och tog det lugnt.


Miró hade i allafall en väldigt udda syn på kvinnor, fåglar och stjärnor, helst samtidigt.

Så värst frisk i huvudet var han nog inte...

image50



Här hittade jag ett riktigt trevligt motiv!

image51



Nere i hamnen såg vi en modell av en ubåt från senare delen av 1800-talet.


image52


Vi bodde nära La Rambla och det var någon lokal helgdag. Massor av människor, raketer och eldsprutande drakar!

image53


Kommentarer
Postat av: Lena

Kvinnor, raketer, drakar och båtar! Är det du eller Stefan som bestämmer vad ni ska titta på? Skärpning Tina!
Låter som jag gärna vill lära känna de där Monica och Lennart, jag älskar Barcelona!
Kram från L (som i Lennart)

2007-09-27 @ 09:52:37
URL: http://lenaikyoto.blogg.se
Postat av: Monica Abrahamsson

Vi tackar också för trevligt sällskap, hade gärna stannat lite till det fanns ju mycket att uppleva, jättefina bilder som vi ska försöka ta ut. Vi hörs.

2007-09-28 @ 17:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0